آشنايي با اتريوم
نوشته شده توسط : مریم

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ارزهای دیجیتال جدیدی هر روزه به دنیای رمزارزها وارد و برخی خارج می شوند. درست است که بیت کوین اولین پولی است که وارد دنیای رمزارز شده است که با فناوری بلاک‌چین توسعه یافت. اما پس از آن پول‌های دیگری نیز توسعه داده شدند که امروزه تعداد آن به صد عدد نیز می‌رسد. پس از بیت‌کوین ارزهای دیجیتال اتریوم، ریپل و بیت‌کوین کش از بقیه موفق‌تر بوده و سهم بیشتری از بازار را از آن خود کرده‌اند.

اتریوم

اتریوم را می‌توان ستاره پرفروغ عالم ارزهای دیجیتال دانست زیرا که در کمتر از دوسال توانست بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا شود. اگر بیت‌کوین لقب شاه پول‌های دیجیتال را از آن خود کرده است اتریوم قطعا ملکه آن خواهد بود. پس از اینکه ارزش اتریوم به یکباره دچار انجار شد زمینه را برای شکل‌گیری صدها ارزدیجیتال دیگر فراهم کرد.

افزایش قیمت اتریوم اما تا حدود بسیار زیادی مرهون رشد یکباره ارزش بیت‌کوین بود که علاقه و توجه کاربران به ارزش‌های آنلاین را بالا برده بود. این ارز مجازی در ماه‌های اخیر حمایت گسترده شرکت های بزرگ دنیا را نیز دریافت کرده است. میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از کیف پول های رمزپایه حاوی اتر استفاده می کنند. این کیف پول ها به نوعی می توان اکانت‌های اتریوم دانست که افراد می توانند بیشتر از یکی از آنها داشته باشند.

اتریم درست مانند دیگر ارزهای مجازی به خاطر ناشناس بودن و امنیت آن در برابر جعل و سرقت شناخته شده است چرا که طبق آنچه گفته شد تراکنش‌های مربوط به آن در یک شبکه غیرمتمرکز صورت می‌گیرند. در این شبکه کاربران می‌توانند مبالغ هنگفتی را بدون نیاز به پرداخت مالیات (به خاطر نبود واسطه‌هایی نظیر بانک‌ها) منتقل کنند. اتر را می‌توان در برخی فروشگاه‌های آنلاین و البته از طریق مستر کارت‌های پول مجازی و ویزا کارت‌ها صرف کرد. به علاوه، می‌شود آن را در کیف پول‌های آنلاین پس انداز کرد و در بهترین زمان ممکن به فروش رساند تا بالاترین سود را کسب کرد.

 

تفاوت های اتریوم با بیت کوین

با توجه به اولین بودن بیت‌کوین در میان ارزهای دیجیتال، به سرعت اتریوم با بیت‌کوین مقایسه شد. اتریوم از همان ابتدا با هدفی متفاوت از بیت کوین ایجاد شد، اما قابلیت هایی که داشت باعث استقبال از آن به عنوان ارز دیجیتال و در نتیجه وارد شدن به رقابت با بیت‌کوین و دیگر ارزها شد.

از آنجا که اتریوم از نظر میزان ارزش بازار در جایگاه پس از بیت کوین قرار دارد، برخی دست به مقایسه میان این دو زده اند. برای مثال رشد سریع این ارز رمزپایه درست مانند بیت کوین باعث شده که ادعاهایی در مورد حبابی بودن بازار آن مطرح شود با این همه، طرفدارانش باور دارند که اتریوم چندین برتری نسبت به بیت کوین دارد که آن را متمایز می کند:

۱- سرعت ایجاد بلوک‌ها در اتریوم بیشتر از بیت کوین است، منظور از بلوک همان سوابق مربوط به تراکنش‌های ارز دیجیتال است که به مراتب سریع تر از بیت کوین می توان ایجادشان کرد.

۲- هواداران اتریوم باور دارند که میزان مصرف برق مورد نیاز برای استخراج اتریوم پایین تر است و همین مساله، آن را به گزینه بهتری برای انجام تراکنش های مالی تبدیل می کند.

۳- اصلی ترین مزیت اتریوم فناوری پایه آن است که امکان استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث را نیز فراهم می کند و کاربران صرفا به استفاده از ارز برای حضور در شبکه محدود نخواهند بود.

۴- بیت‌کوین با هدف جایگزینی پول و سیستم پرداخت آنلاین با واسطه ایجاد شد و بعد از آن با توجه به افزایش قیمت جنبه ذخیره سرمایه هم به آن افزوده شد. در مقابل اتریوم به دنبال ایجاد یک پلت فرم توسعه نرم افزار و تسهیل بستری برای قراردادهای هوشمند است.

سخن پایانی:

در حال حاضر تعدادی اپلیکیشن بر پایه اتریوم ساخته شده و برخی استارتاپ‌ها از این شبکه برای درآمدزایی با کمک جمع سپاری از طریق سکه های مجازی یا آیکو که اتر یا دیگر ارزها را در ازای دریافت ژتون دسترسی به یک سرویس خاص تبادل می کنند، استفاده می کنند.

این سؤال که بیت کوین یا اتریوم کدام بهتر است، وابسته به هدف شما است. اگر صرفا به دنبال کسب سود از افزایش قیمت هستید، هر دو در بازه چند ماه گذشته افزایش و کاهش قیمت داشتند که البته در مقاطعی قیمت بیت کوین فراتر از انتظار بالا رفت. اگر به دنبال راهکاری مدرن برای غیر متمرکز کردن کسب و کار آنلاین هستید، اتریوم این قابلیت را دارد.





:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: